Абетка порад для батьків
 
А – аналізуйте вчинки своєї дитини разом з нею. 

Б – будьте терплячими та толерантними по відношенню до своєї дитини. 
В – виховуйте в дитині порядність та чесність. 
Г – говоріть зі своєю дитиною щиро, відкрито. 
Д – довіряйте вашій дитині. 
Е – енергія любові – найкращий родинний зарядний пристрій. 
Є – єдність у ваших поглядах та вашої дитини – запорука взаєморозуміння. 
Ж – живіть не лише своїм життям, а й життям вашої дитини. 
З – з розумінням ставтеся до своєї дитини. 
І – інтелектуальні комп’ютерні ігри – непоганий подарунок до Нового року. 
К – критикуйте не саму дитину, а її поганий вчинок. 
Л – любіть вашу дитину всією душею. 
М – мир та злагода в родині – запорука сімейного щастя. 
Н – не говоріть з дитиною так, як би ви не хотіли, щоб вона говорила з вами. 
О – обговорюйте, та аналізуйте з дитиною різноманітні теми, проблеми. 
П – поважайте думку та вибір вашої дитини. 
Р – радійте успіхам та досягненням вашої дитини. 
С – стежте за своєю поведінкою, адже ви приклад для наслідування. 
Т – тактовно вказуйте своїй дитині на її помилки. 
У – успіх у вихованні залежить від атмосфери в родині. 
Ф – фабрикуйте своє життя та життя ваших дітей в яскраві кольори. 
Х – хваліть свою дитину. Похвала – гарний спосіб підвищити самооцінку. 
Ц – цікавтеся усім, з чим пов’язує своє життя ваша дитина. 
Ч – чергуйте строгість з поблажливістю. 
Ш – шукайте спільні інтереси, шляхи розв’язання проблем. 
Щ – щастя дитини наполовину в ваших руках. 
Ю – юність! Згадайте себе в цьому віці й ви краще зрозумієте свою дитину. 
Я – якщо хочете бути щасливими – будьте такими!

 
Рекомендації щодо виховання


1. Виявляйте свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що ви любитимете її завжди, за будь яких обставин, але слідкуйте за тим, щоб ваша любов не перетворилася на вседозволеність, встановіть чіткі межі дозволеного і завжди неухильно дотримуйтеся встановлених заборон і дозволів. 
2. Повірте у неповторність та оригінальність вашої дитини, у те, що вона унікальна, єдина така у світі. Вона не може бути чиєюсь копією, зокрема Вашою. 
3. Приймайте дитину такою, якою вона є, зі всіма своїми вадами і чеснотами. Підкреслюйте її сильні сторони, але її вчинки оцінюйте об’єктивно. Оцінюйте не саму дитину, а тільки її вчинок. Частіше хваліть дитину за її досягнення, порівнюйте їх з попередніми досягненнями самої дитини, але ні в якому разі не з досягненнями інших дітей. 
4. Дайте Вашій дитині більше самостійності, не забирайте у неї право на помилку, адже, виправляючи свої помилки, дитина вчиться. 
5. Дотримуйтеся єдності вимог у сім’ї, інакше дитина навчиться пристосовуватись і обманювати. 
6. Ніколи не з’ясовуйте стосунків у присутності дітей. Виникнення дитячих неврозів має тісний зв’язок із негативною дією сварок між батьками у присутності дітей. 
7. Чітко встановіть права та обов’язки дитини в сім’ї (відповідно до віку та можливостей) 
8. Не соромтеся визнати перед дитиною свою помилку чи неправоту, попросити у неї вибачення. Покажіть їй, що ідеальних людей немає і ви теж можете помилятися. 
9. Ніколи не займайтеся цілеспрямованим словесним вихованням. Краще покажіть дитині гідний приклад. Адже дитина на підсвідомому рівні засвоює і копіює ваші правила поведінки та моральні норми. 

Рекомендації з виховання обдарованої дитини


1. Дитина – це не експериментальний майданчик для психолого-методичних новацій та апробації, це не іграшка і не втіха, не «помічник» на старість. 
2. Даруйте дитині батьківську любов, повагу, створіть умови для розвитку, дайте можливість їй жити власним життям. Не задовольняйте власні емоції за рахунок дітей. 
3. Допомагайте, але не заважайте їм самим робити свій вибір. 
4. Виховуйте дитину як рівну собі, тоді вона буде відстоювати власну думку, поважати інших, буде вільною, талановитою особистістю. 
5. Спілкуйтесь частіше з дітьми, намагайтеся бути в курсі їх справ, підтримуйте їх у будь-якій ситуації, пояснюйте існування різних точок зору. 
6. Підтримуйте родинні стосунки, влаштовуйте сімейні свята, ігри. 
7. Виховуйте дитину в гармонії з природою. 
8. Дайте можливість дитині спробувати себе в різних напрямках творчої діяльності, не дозволяйте кидати розпочату справу, доки не отримаєте перших результатів, щоб зробити певні висновки. 
9. Спонукайте до праці, примушуйте виконувати певну роботу, навіть інколи за рахунок свого часу. 
10. Радійте успіхам ваших дітей. 
11. Виражайте свою любов до дітей так, щоб вони її відчули. 
12. Пам’ятайте, що любов – це і турбота про інших. 
13. Пам’ятайте, що проблеми дитини – це проблеми батьків і починати щось змінювати треба спочатку з себе. 


Рекомендації батькам, які бажають розвивати здібності своїх дітей

1. Не стримуйте розкриття потенціальних можливостей психіки. 
2. Уникайте однобокості у навчанні та вихованні. 
3. Не позбавляйте дитину ігор, забав, казок, створюйте умови для виходу дитячої енергії, рухомості, емоційності. 
4. Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, поваги до себе та оточуючих), оскільки людина, енергія якої прихована, найменш спроможна досягти висот самовираження. 
5. Залишайте дитину на самоті й дозволяйте займатися своїми справами. Пам’ятайте: якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитись без вад. 
6. Підтримуйте здібності дитини до творчості й проявляйте співчуття до невдач. Уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини. 
7. Будьте терплячими до ідей, поважайте допитливість, питання дитини. Відповідайте на всі запитання, навіть якщо вони, на ваш погляд, виходять за межі дозволеного.

 

Тест для батьків "Життя дитини та її шкільні успіхи"


Інструкція: на кожне твердження слід дати відповідь "так” (1 бал) чи "ні” (0 балів). 
1. Я розвиваю в дитині позитивне сприйняття його можливостей, здібностей. 
2. Я надав кімнату або частину кімнати виключно для занять дитини. 
3. Я привчаю дитину (з мінімальною допомогою і, як правило, самостійно) вирішувати свої проблеми, приймати рішення, піклуватися про свої обов’язки. 
4. Я показую дитині можливості знайти книги і потрібні для її занять матеріали (використовуючи особисті, суспільні, шкільні бібліотеки). 
5. Я ніколи не відмовляю дитині в проханні почитати їй. 
6. Я постійно беру дитину в поїздки, подорожі, на екскурсії по цікавих місцях (відвідини музеїв, театрів та інше). 
7. Я вітаю ігри і спілкування моєї дитини з друзями. 
8. Я часто виконую разом з дитям одну і ту ж справу. 
9. Я піклуюся про фізичне здоров’я дитини ( харчування, гартування зарядка, заняття спортом). 
10. Я стежу, щоб малюк дотримувався режиму дня: вставав і лягав в один і той же час, мав годинник для занять, прогулянок, ігор і так далі 
Оцінка тесту
Підрахувати кількість балів та розділити отриману суму на 10 (кількість тверджень). Отримуємо середньоарифметичне число. 
1-й рівень (1- 0,7 балів) 
Ви правильно організовуєте шкільне життя дитини. Малюк має всесторонні інтереси, підготовлений до спілкування з дорослими і товаришами. При такому вихованні ви можете розраховувати на хороші успіхи в навчанні. 
2-й рівень (0,6-0,4 балів) 
У вас можуть виникнути деякі проблеми в навчанні дитини. Задумайтеся, чи є ви надзвичайно активними, чи не блокуєте ви "поле свободи” дитини, чи досить часу дитя спілкується з однолітками? Ваші роздуми дозволять вам визначити оптимальну стратегію виховання. 
3-й рівень (0,3-0 балів) 
У вашому досвіді просліджується головна помилка – надмірна опіка дитини, підміна зусиль дитяти власною активністю. Ви недостатньо даєте йому спілкуватися з однолітками, заважаєте йому набувати соціального досвіду.Маємо надію, що ваша самокритичність принесе успіх у виховній стратегії.

Контакт

Миколаївська область,

Очаківський район,

с. Солончаки

вул. Очаківська, 25

тел. 99-2-40

E-mail:solon4akisch@i.ua

Директор школи:

Сафронова Олена

Володимирівна

 

Корисні сайти:

Херсонський регіональний центр оцінювання якості освіти
Херсонський регіональний центр оцінювання якості освіти

Сайти вчителів:

ludmiladrozd.jimdo.com

kruk-irina.jimdo.com